Tuesday, December 21, 2021

Procentdel af interracial dating

Procentdel af interracial dating



Interraciale ægteskabsskilsmissestatistik Skilsmissestatistikker over hele verden afslører ikke så positive tal på grund af belastningen sidste år på vores liv. Men i løbet af de sidste 16 år er antallet af interracial par i USA steget med næsten 40 procent, iflg procentdel af interracial dating beretning fra folketælling. Detaljerede data kan findes i Statistical Abstract of the United States, procentdel af interracial dating, fra til Generelt vil du sige, at du godkender eller afviser en sort mand, der dater en hvid kvinde? Familieforhold.





Interraciale forhold varierer efter amt



Allison Skinner arbejder ikke for, konsulterer, ejer aktier i eller modtager finansiering fra nogen virksomhed eller organisation, der ville drage fordel af denne artikel, procentdel af interracial dating, og har ikke afsløret nogen relevante tilknytninger ud over deres akademiske udnævnelse.


Ifølge procentdel af interracial dating seneste U. folketælling, er cirka 15 procent af alle nygifte par interracial. Mere interracial forhold dukker også op i medierne - på tv i film og i reklamer. Disse tendenser tyder på, at der er sket store fremskridt i de omkring 50 år, der er gået, siden Højesteret slog ned lovene om misdannelse. Men som psykolog, der studerer racemæssige holdninger, havde jeg mistanke om, at holdninger til interracial par måske ikke er så positive, som de ser ud til.


Mit tidligere arbejde havde givet nogle beviser på partiskhed mod interracial par. Men jeg ville gerne vide, hvor udbredt den skævhed egentlig er. For at besvare dette spørgsmål rekrutterede min samarbejdspartner James Rae og jeg deltagere fra hele U.


at undersøge implicit procentdel af interracial dating eksplicitte holdninger til sort-hvide interracial par. Psykologer skelner typisk mellem eksplicitte skævheder - som er kontrollerede og bevidste - og implicitte skævheder, som automatisk aktiveres og har tendens til at være svære at kontrollere. Men en person, der refleksivt tror, ​​at par med racer ville være mindre ansvarlige lejere eller mere tilbøjelige til at misligholde et lån, ville vise tegn på implicit bias.


I dette tilfælde vurderede vi eksplicitte skævheder ved blot at spørge deltagerne, hvordan de havde det med par af samme race og interracial. I alt rekrutterede vi cirka 1, hvide mennesker, over sorte mennesker og over multiraciale mennesker til at rapportere deres holdninger. Vi fandt, at samlet set hvide og sorte deltagere fra hele U. viste statistisk signifikante skævheder mod interracial par på både det implicitte mål og det eksplicitte mål.


I modsætning hertil viste deltagere, der identificerede sig som multiraciale, ingen tegn på bias mod interracial par på nogen af ​​målene. Nedenstående figur viser resultaterne fra procentdel af interracial dating foreningsprøve.


Linjerne angiver den gennemsnitlige uoverensstemmelse i den tid, det tog deltagerne at forbinde interracial par med positive ord, sammenlignet med at forbinde samme race par med positive ord. Bemærk, at for multiraciale deltagere overlapper denne gennemsnitlige uoverensstemmelse med nul, hvilket indikerer en mangel på bias. Dernæst er en figur, der beskriver resultaterne fra den eksplicitte bias-test, med linjer, der måler gennemsnitlige niveauer af eksplicit bias mod interracial par.


Positive værdier indikerer bias mod interraciale par, mens negative værdier indikerer bias til fordel for interraciale par. Bemærk, at multiraciale deltagere faktisk viser en bias til fordel for interracial par. Multiraciale mennesker har få romantiske muligheder, der ikke ville udgøre et interracial forhold: Over 87 procent af multiraciale deltagere i vores prøve rapporterede at have datet interracial.


Vi forventede, at de, der tidligere havde været i et interracial romantisk forhold - eller i øjeblikket var involveret i et - ville have mere positive holdninger. For både hvide og sorte deltagere er det præcis, hvad vi fandt.


Dernæst ønskede vi at teste, om det at have tæt kontakt - med andre ord at tilbringe kvalitetstid med interracial par - var forbundet med positive holdninger til interracial par. Psykologisk procentdel af interracial dating har vist, at kontakt med medlemmer af andre grupper har en tendens til at reducere skævheder mellem grupper. For at komme til dette, procentdel af interracial dating, vi stillede deltagerne spørgsmål om, hvor mange interracial par de kendte, og hvor meget tid de brugte sammen med dem.


Vi fandt ud af, at på tværs af alle tre racegrupper betød mere interpersonel kontakt med interracial par mere positive implicitte og eksplicitte holdninger til interracial par.


Til sidst undersøgte vi, om bare det at blive udsat for interracial par - såsom at se dem rundt i dit lokalsamfund - ville være forbundet med mere positive holdninger til interracial par. Generelt rapporterede deltagere, der rapporterede mere eksponering for interracial par i deres lokalsamfund, ikke mindre bias end dem, der rapporterede meget lidt eksponering for interracial par, procentdel af interracial dating. Blandt multiraciale deltagere rapporterede de, der rapporterede mere eksponering for interracial par i deres lokalsamfund, faktisk mere eksplicit bias mod interracial par end dem med mindre eksponering.


Ifølge meningsmålingsdata er det kun en lille procentdel af mennesker i U. Alligevel viser vores resultater, at de fleste i U. nærer både implicitte og eksplicitte skævheder mod interracial par.


Disse skævheder var ret robuste og dukkede op blandt dem, der havde haft tæt personlig kontakt med interracial par og endda nogle, der engang havde været involveret i interracial romantiske forhold, procentdel af interracial dating. Ikke desto mindre var 14 procent af alle babyer født i hele landet blandet race eller blandet etnicitet - næsten tre gange så mange som på Hawaii, er andelen 44 procent. Så på trods af den vedvarende bias mod interracial par, procentdel af interracial dating, antallet af multiraciale mennesker i USA.


vil kun fortsætte med at vokse - hvilket lover godt for interracial par. Skriv en artikel og procentdel af interracial dating et voksende fællesskab af mere end akademikere og forskere fra 4 institutioner.


Udgave: Tilgængelige udgaver USA. Bliv forfatter Tilmeld dig som læser Log ind. Men kunne flere skævheder gemme sig under undersøgelsesdataene? Robert Mapplethorpe, 'Ken Moody og Robert Sherman' Solomon R.


Guggenheim Museum, New York Gift, The Robert Mapplethorpe Foundation, Allison SkinnerNorthwestern University. Forfatter Allison Skinner Psychology Researcher, procentdel af interracial dating, Northwestern University. Hvad tænker hver race? Race Relationer Ægteskab Bias Multiracial Blandet race. Vil du skrive? Registrer nu.





nyeste datingsider i usa



Demografi Gennemsnitlig størrelse af en familie i USA Demografi Antal fødsler i USA Demografi USA - fødselsrate Demografi Antal sorte enlige mødre U. Få fordel af yderligere funktioner med en medarbejderkonto. Opret en medarbejderkonto for at kunne markere statistik som favoritter. Så kan du få adgang til din favoritstatistik via stjernen i overskriften. Få glæde af yderligere funktioner ved at godkende din administratorkonto. Så vil du være i stand til at markere statistik som favoritter og bruge personlige statistikalarmer.


Log venligst ind for at få adgang til vores yderligere funktioner. al statistik i den engelske database med mere end 1 million fakta. Ja, lad mig downloade! Dette er en eksklusiv virksomhedsfunktion.


Få fuld adgang til alle funktioner i vores virksomhedsløsninger. Statista Corporate Solutions. Øjeblikkelig adgang til statistik, prognoser, rapporter og udsigter Brugs- og udgivelsesrettigheder Download i forskellige formater. Statista-konti: Få adgang til alle statistikker. Grundlæggende konto. Du har kun adgang til grundlæggende statistik. Enkelt konto. Den ideelle entry-level-konto for individuelle brugere.


Virksomhedskonto. Virksomhedsløsning inklusive alle funktioner. Statistik om " Familier i USA " Den vigtigste statistik. Den vigtigste statistik. Yderligere relaterede statistikker U.S. civilstand.


Yderligere indhold: Du vil måske også finde dette interessant. Statistik U.S. civilstand. Emner Skilsmisse i USA Bryllup og ægteskab Familier i USA Singler Enfamiliehuse i U. Lær mere om, hvordan Statista kan støtte din virksomhed. Andelen af ​​ægteskaber mellem racer er markant forskellige afhængigt af ægtefællernes etnicitet og køn. Det første "interraciale" ægteskab i det, der i dag er USA, var det af kvinden i dag almindeligvis kendt som Pocahontas, der giftede sig med tobaksplanter John Rolfe i The Quaker Zephaniah Kingsley giftede sig uden for U.


en sort slavekvinde, som han købte på Cuba. Han havde også tre sorte fælleslovsslavede hustruer; han manummitterede alle fire. I udgav han en Treatise, genoptrykt tre gange, om fordelene ved blandet ægteskab, som ifølge Kingsley producerede sundere og smukkere børn og bedre borgere. I spanske Florida, hvor Kingsley boede, blev han tolereret, indtil Florida blev et U. territorium, hvorfor han til sidst flyttede med sin familie til Haiti i dag Den Dominikanske Republik.


Udsigten til, at sorte mænd skulle gifte sig med hvide kvinder, skræmte mange amerikanere før borgerkrigen. Det blev forstørret til den største trussel mod samfundet, resultatet af at befri sorte: ifølge dem ville hvide amerikanske kvinder blive voldtaget, besmittet, besudlet af disse vilde jungledyr. Det første lovlige sort-hvide ægteskab i USA var dog den afroamerikanske professor William G. Allen og en hvid studerende, Mary King, i deres ægteskab var hemmeligt, og de forlod straks landet til England, for aldrig at vende tilbage.


Mens han var modstander af slaveri, udtalte Abraham Lincoln i en tale i Charleston, Illinois i ,: "Jeg er ikke, og har aldrig nogensinde været tilhænger af at lave vælgere eller nævninge til negre, ej heller at kvalificere dem til at besidde embedet eller at indgå ægteskab med hvide mennesker. Jeg går lige så meget som enhver mand ind for den overordnede position, der er tildelt den hvide race.". I Social Trends in America and Strategic Approaches to the Negro Problem rangerede den svenske økonom Gunnar Myrdal de sociale områder, hvor restriktioner blev pålagt sorte amerikaners frihed af sydlige hvide amerikanere gennem raceadskillelse, fra det mindste til det vigtigste: grundlæggende offentlige faciliteter adgang, social lighed, job, domstole og politi, politik og ægteskab.


Denne rangordning illustrerer måden, hvorpå barriererne mod desegregation faldt: Af mindre betydning var adskillelsen i basale offentlige faciliteter, som blev afskaffet med Civil Rights Act of Imidlertid er den mest ihærdige form for lovlig adskillelse, forbuddet mod ægteskab mellem racer, blev ikke helt ophævet, før de sidste love om misdannelse blev slået ned af U.


Højesteret under Chief Justice Earl Warren i en enstemmig kendelse Loving v. Individernes forskellige aldre, kulminerende i generationskløfterne, har traditionelt spillet en stor rolle i, hvordan blandede etniske par opfattes i det amerikanske samfund. Interraciale ægteskaber er typisk blevet fremhævet gennem to synspunkter i USA: Egalitarisme og kulturel konservatisme. Adskillige undersøgelser har fundet ud af, at en faktor, der i væsentlig grad påvirker et individs valg med hensyn til ægteskab, er socioøkonomisk status "SES" - målet for en persons indkomst, uddannelse, sociale klasse, profession osv.


For eksempel bekræftede en undersøgelse fra Center for Behavior and Evolution, Newcastle University, at kvinder viser en tendens til at gifte sig i socioøkonomisk status; dette reducerer sandsynligheden for ægteskab af lav SES mænd.


En undersøgelse af Jenifer L. Bratter og Rosalind B. King gennemførte på vegne af Education Resources Information Center undersøgte, om krydsning af racegrænser øgede risikoen for skilsmisse. Sammenligninger på tværs af ægteskabskohorter afslørede, at interraciale par generelt har højere skilsmisseprocenter, især for dem, der giftede sig i slutningen af. Disse data kommer fra Tabel 3 Model 4 af Zhang-papiret, som inkorporerer alle kontroller i modellen.


Hvid mand, hvid kone-parringer bruges som kontrol. Tallene er de relative rater, hvormed interracial par bliver skilt, dvs. et parforhold mellem en sort mand og hvid kone er 1. Antallet af interracial ægteskaber er støt fortsat med at stige siden højesteretsdommen i Loving v. Virginia, men fortsætter også med at repræsentere en absolut minoritet blandt det samlede antal giftepar. Ifølge United States Census Bureau er antallet af interracial gift par steget fra , i til , i , til , i , til 1,, i og til 2,, i ; står for 0.


Disse statistikker tager ikke højde for blandingen af ​​aner inden for den samme "race"; e. et ægteskab, der involverer indiske og japanske forfædre, vil ikke blive klassificeret som interracial på grund af folketællingen med hensyn til begge som samme kategori. Ligeledes, da latinamerikansk ikke er en race, men en etnicitet, registreres spansktalende ægteskaber med ikke-spansktalende ikke som interracial, hvis begge partnere er af samme race.


en sort latinamerikansk gifter sig med en ikke-spansktalende sort partner. Med hensyn til udegifte havde latinamerikanske mænd, der identificerede sig som White, ikke-spanske hustruer oftere end andre latinamerikanske mænd. Bordet U. Census Bureau's American Community Survey viser, at blandt hvide, der blev udgift i , var der forskellige mønstre efter køn i deres ægtefællers race.


Mere end en fjerdedel af hvide mænd I modsætning hertil fandt undersøgelsen, at i [19]. Studiet U. Census Bureaus American Community Survey fandt, at i [20]. Ægteskaber mellem europæiske amerikanere og asiatiske amerikanere er i stigende grad almindelige for begge køn i USA. Asiatiske amerikanere af begge køn, der er U. Folketællingen viste, at asiatisk-hvid var de mest almindelige ægteskaber. Hvide kvinders mest almindelige blandede ægteskaber med asiatisk amerikaner var med filippinske mænd 12, , efterfulgt af indiske mænd 11, , efterfulgt af japanske mænd 3, og kinesiske mænd 3, For hvide mænd var den mest almindelige med japanske kvinder 21, , indiske kvinder 17, , efterfulgt af filippinske kvinder 4, og kinesiske kvinder 2, Anti-miscegenation love, der afskrækker ægteskaber mellem hvide og ikke-hvide, påvirkede asiatiske immigranter og deres ægtefæller fra slutningen af ​​det 17. til begyndelsen af ​​det 20. århundrede.


Senest forbød 28 stater visse former for interracial ægteskab. Otte stater inklusive Arizona, Californien, Mississippi, Montana, Nevada, Oregon, Texas og Utah udvidede deres forbud til at omfatte mennesker af asiatisk afstamning. Lovene i Arizona, Californien, Mississippi, Texas og Utah refererede til "mongolerne".


Asiater i Californien blev udelukket af anti-miscegenation love fra at gifte sig med hvide amerikanere en gruppe, der inkluderer latinamerikanske amerikanere.


Nevada og Oregon refererede til "kinesere", mens Montana angav både "kinesiske" og "japanske" personer. Das, blev frataget sit amerikanske statsborgerskab for sit ægteskab med en "udlænding, der ikke var berettiget til statsborgerskab. I , var der kontrovers i Arizona, da en indisk landmand giftede sig med den seksten-årige datter af en af ​​hans hvide lejere.


Los Angeles County ; Lovgiveren flyttede dog hurtigt til at ændre lovene for også at forbyde sådanne ægteskaber i kølvandet på sagen. Forskning udført i de sene år i Los Angeles County, Californien, viste, at japanere i gennemsnit var mere tilbøjelige til at gifte sig uden for deres race sammenlignet med kinesere og koreanere i amtet. I , koreanere havde en Forskningen viste også, at blandt asiater, der bor i USA, var procentdelen af ​​kvinder, der giftede sig uden for deres race, højere end procentdelen af ​​mænd.


Specifikt er koreansk-amerikanske kvinder involveret i en højere procentdel af interracial ægteskaber end kinesiske eller japanske kvinder. Undersøgelsen betragtede ægteskaber med andre asiater uden for en persons etnicitet for at være ægteskaber mellem racer, for eksempel en koreaner, der gifter sig med en japaner. Kønnets rolle i skilsmissedynamikken mellem racer, fundet i samfundsstudier af Jenifer L.


Historisk set blev afkom af blandet race af sorte og hvide mennesker, såsom mulatter og quadroner, ofte betegnet i den lavere racekategori, et eksempel på "one-drop-reglen", som en måde at opretholde racehierarkiet på. Da slaveri var lovligt, kom de fleste blandede børn fra en afroamerikansk mor og hvid far. Forholdet mellem en afroamerikansk mand og hvid kvinde var dybt ildeset, ofte på grund af den hyppige fremstilling af mændene som seksuelle farer.


I s, vendte indgifte til at være mere almindelige mellem en hvid kvinde og afroamerikansk mand. Da slaveriet var afskaffet, var blandet ægteskab mere almindeligt blandt højere uddannede og mere velhavende afroamerikanere. Der blev en balance mellem racemæssig prestige og socioøkonomisk prestige i blandede ægteskaber. Folketællingerne og folketællingerne viste, at ægteskab mellem sorte og hvide mennesker var mindst tilbøjelige til at forekomme i syden og mest sandsynligt at finde sted i vesten, specifikt vestkysten.


I folketællingen 0. Ti år senere, 0. Derimod i det vestlige U. I folketællingen viser procentdelen af ​​sorte mænd i det vestlige U. i interraciale ægteskaber var steget til filippinske amerikanere har ofte giftet sig med indianere og indfødte fra Alaska. I det 17. århundrede, da filippinerne var under spansk styre, sikrede de spanske kolonister en filippinsk handel mellem Filippinerne og Amerika.


Da mexicanerne gjorde oprør mod spanierne, flygtede filippinerne først ind i Mexico og rejste derefter til Louisiana, hvor de udelukkende mandlige filippinere giftede sig med indianske kvinder. I årene voksede filippinske amerikanske arbejdersamfund også i Alaska, og filippinske amerikanske mænd giftede sig med indfødte Alaska-kvinder. Le vurderede, at blandt asiatiske amerikanere i 1. Historisk set giftede kinesisk-amerikanske mænd sig med afroamerikanske kvinder i høje proportioner til deres samlede ægteskabstal på grund af, at få kinesisk-amerikanske kvinder var i USA.


Efter Emancipation Proclamation immigrerede mange kinesiske amerikanere til sydstaterne, især Arkansas, for at arbejde på plantager. Efter den kinesiske udelukkelseslov havde kinesisk-amerikanske mænd færre potentielle etnisk kinesiske hustruer, så de giftede sig i stigende grad med afroamerikanske kvinder på vestkysten.


Den interracial forskel mellem kønnene blandt indfødte amerikanere er lav. Historisk set i Latinamerika, og i mindre grad i USA, har indianere giftet sig i høj grad.


Mange lande i Latinamerika har store Mestizo-populationer; i mange tilfælde er mestizos den største etniske gruppe i deres respektive lande.


I USA har der også eksisteret interraciale foreninger mellem indianere og afroamerikanere gennem det 16. til det tidlige 20. århundrede, hvilket resulterede i, at nogle afroamerikanere har indiansk arv.


Gennem amerikansk historie har der været hyppig blanding mellem indianere og sorte afrikanere. Da indianere invaderede den europæiske koloni Jamestown, Virginia i , dræbte de europæerne, men tog de afrikanske slaver som fanger og integrerede dem gradvist. Interraciale forhold opstod mellem afroamerikanere og medlemmer af andre stammer langs kyststater.


I overgangsperioden, hvor afrikanere blev den primære race slaveret, blev indianere nogle gange slaveret med dem. Afrikanere og indianere arbejdede sammen, nogle giftede sig endda og havde blandede børn. Forholdet mellem afrikanere og indianere blev set som en trussel mod europæere og europaamerikanere, som aktivt forsøgte at opdele indianere og afrikanere og sætte dem mod hinanden. I løbet af det 18. århundrede vendte nogle indianske kvinder sig til frigivne eller løbske afrikanske mænd på grund af et stort fald i den mandlige befolkning i indianske landsbyer.


Samtidig var den tidlige slavebefolkning i Amerika uforholdsmæssigt mandlig. Optegnelser viser, at nogle indianske kvinder købte afrikanske mænd som slaver. Ukendt for europæiske sælgere, befriede kvinderne og giftede mændene ind i deres stamme. Nogle afrikanske mænd valgte indianske kvinder som deres partnere, fordi deres børn ville være frie, da barnets status fulgte moderens.


Mændene kunne gifte sig ind i nogle af de matrilineære stammer og blive accepteret, da deres børn stadig blev anset for at tilhøre moderens folk.


Efterhånden som den europæiske ekspansion steg i sydøst, blev afrikanske og indianske ægteskaber flere. Historisk set var ægteskab mellem racer i USA udsat for stor offentlig modstand, ofte et tabu, [43] især blandt hvide. Det var først, da mere end halvdelen af ​​amerikanerne generelt godkendte sådanne ægteskaber.


Holdninger til ægteskaber mellem racer kan variere afhængigt af foreningens race og den person, der dømmer dem - for eksempel udtrykte sorte kvinder mindre godkendelse af ægteskaber mellem sorte mænd og hvide kvinder end omvendt, og asiatiske mænd mindre godkendelse af ægteskaber mellem hvide mænd og asiatiske kvinder end omvendt, tilsyneladende på grund af bekymringer over makkerkonkurrencen.


Der er opstået et udtryk for at beskrive det sociale fænomen med den såkaldte "ægteskabsklemme" for afroamerikanske kvinder. Historisk set afviste mange amerikanske religioner ægteskaber mellem racer. Bibelske literalister er mindre tilbøjelige til at støtte interracial ægteskab med asiater og latinoer. Hvide, der deltager i multiraciale menigheder eller engagerer sig i hengiven religiøs praksis, er mere tilbøjelige til at støtte ægteskaber mellem racer. Børn med en religiøs opvækst i ikke-vestlige stater, især syd, var mindre tilbøjelige til at have dateret interracial end børn uden religiøs opdragelse.


Ifølge en undersøgelse fra Baylor University "var folk uden religiøst tilhørsforhold statistisk set ikke mere tilbøjelige til at indgå ægteskaber end evangeliske protestanter eller folk fra andre religioner" [54] med én undtagelse, katolikker.


Katolikker var dobbelt så tilbøjelige til at være i et ægteskab mellem racer end befolkningen generelt. Nogle religioner underviser aktivt imod ægteskaber mellem racer. For eksempel fraråder Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige ægteskaber mellem racer, men forbyder det ikke. Selv ind i det tyvende århundrede var ægteskab mellem jødedommens subkulturer sjældent.


Østeuropæiske jøder var den mest analyserede undergruppe på grund af at have den største tilstedeværelse i USA. I løbet af — kun 2. Dette tal steg kun til 3. En af de største faktorer, der fik jøder væk fra blandet ægteskab, var frygten for assimilering og tab af identitet. Selvom begyndelsen på en smeltedigel-kultur så ud til at fremme diversitet, blev den også set som en trussel mod den jødiske kultur og religion.


Der var dog også frygt for forfølgelse på grund af racespændinger og hyppig diskrimination.

No comments:

Post a Comment